15 Ocak 2012 Pazar

Ortaya Karışık Post


Belediye otobüslerinde yaşlı amcaların yanına oturmayın. Bunu yanlış anlamayın, cidden yaşlılara saygım ve sevgim var. Ama yol uzun,amcalar da dertli olunca olayın boyutu değişiyor. Öncelikle amca başlar. "Nerede okuyorsun evladım?" Önce aldığı cevap karşısında tıp bölümü falan duyamayınca bi afallar, sonra düşünür. "Ama güzel meslek, işin garanti" der. Hı hı diyip geçiştirmeye çalışırken ... Benimde üç çocuğum var. "Biri şurada okudu, diğeri burada çalışıyor." Amca bütün çocuklarının kısa yaşam öykülerini anlatır. Sonra nereli olduğun,babanın ne iş yaptığı konusuna giriş yapar. Eğer bu konularda biraz ortak yön varsa, o konu üzerine derinlemesine inceleme yapılır.

  Sonra "Ne olacak bu gençlerin hali?" der. "Kulağınıza onları takıyorsunuz, sonra bütün dünyadan bi habersiniz" diye yakınır. "Ne çalıyor, müzik mi? "   "Hıı hıı, evet amca müzik çalıyor." Sonra amca "Kulağıma bir tak, bende dinleyeyim " der. Bende önce suratına afal afal bakıp olayı algıladıktan sonra kulaklığı kulağına götürürüm. "Genç müziğiymiş bunlar" der ve kulaklığımı bu sefer kendi kulağıma götürüp amcanın dediği gibi dünyadan ilişkimi keserim. 

 
   Bazılarına anlatırsın, "Şöyle yap iyi olur" dersin. "Tamam,bunu deniyicem" der. Sonra beş gün sonra aynı dertten ahlanıp vahlanıp yine çıkagelir. "Boşa mı konuştum ben" dersin. Ama içinden dersin tabii. Ettiğin doğru laflara da bozulabilirler çünkü. Sonra gel de bu insana laf anlat, akıl ver. Hangi içtenlikle yapacaksan artık..


 
 

   Kış aylarındayken sıkıntımın olduğu bir konu da şemsiye! Ben şemsiye taşıyamam, kullanmasını da bilmem. Yağmurdan ıslak olan şemsiyeyi otobüse bindiğimde nereye koyacağımı bilemem. Elime geçen şemsiyelerin çoğunu da anlamadığım bir güçle kırıyorum. Bir şemsiyem vardı, gittiğim kuaförde unutup iki ay sonra tekrar oraya gittiğimde şemsiyeyi tesadüfen görüp aldım.Ve eve dönüş yolunda o şemsiyeyi de kırmayı becerdim :)  Ya montumun kapüşonu ya da şemsiye taşımasını bilen arkadaşlar olduğu sürece sorun yok :)

 Eskilere gitmek için "tık".. 
 Günümüzde kalmak için "tık"..

6 yorum:

Yasemin Kokulu Bir Hayat dedi ki...

bana hıc denk gelmedı boyle yaslı amcalar,ben semsıye ozurlu bı ınsanımdır hemen kırıyorum bende anlamadım :) mont kapsonu kurtarıcımdır benımde :))

kirazlı sakız dedi ki...

Belki bir gün denk gelir :) Bizde akıl almaz bir şemsiye kırma gücü var bence :)

bossa nova dedi ki...

Yaşlı paratoneri gibi bir insan olduğumdan çok alışığım bu duruma. Bir keresinde yanıma oturan teyze beş dakika içinde ilk önce bi şeyler anlatıp kahkahalar attı sonra da ağladı. Ne yapacağımı bilemedim ve sarıldım. O kadar da bağrıma basarım yani:)

kirazlı sakız dedi ki...

Senin durum daha trajikomikmiş :) Merhametli Bossa Nova :) Ben de olsam ne yapacağımı bilemezdim :)

deeptone dedi ki...

ha ha ha şemsiye hiç kullanmam zaten hemen bi yerde unutuyorum. ıslanmayı tercih ederim. yolda da yanımda kim olursa olsun, ya başımı çeviririm ya da hemen uykum var numarası yaparım.
:)))

kirazlı sakız dedi ki...

Şemsiye kullanmaya hayır :p :) Numaracısın Deep aaa ayıp :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...